2010-11-08

I väntans tider...

Japp!! Här väntas tillökning. Lilla A ska bli storebror och det är bara några veckor kvar till beräknat datum. Jag har varit sjukt trött under denna graviditeten så orken att sy och framförallt blogga har inte riktigt funnits. Men lite till bebisen har det allt blivit:

Ett litet fleecefodrat set med mössa, tossor och vantar i storlek mini mini.

Det är ju så roligt att sy syskonset och det är ju klart att lilla A och blivande syskonet oxå ska ha ett matchande set. Bodyn och byxan är i storlek 50 och gossens 110 ser jättestort ut jämte dessa små pyttekläder. Jag gillar detta djungeltyget jättemycket och det sista gick åt nu i helgen. Men såg idag till min glädje att Jny har fått in det igen.


Detta var mitt första försök till en omlottbody. Lite knepigt var det allt att få till knäppningen så knapparna hamnade rätt och helt perfekt blev det inte heller. Behöver göra lite ändringar i mönstret innan jag är helt nöjd. Djungelbodyn ovanför är försök två och blev lite bättre. Men det blir ju lite lättare att göra ändringar sen när jag har en bebis att prova på.
Hittade ett mönster på en hängselbyxa i nyföddstorlek i en ottobretidning jag fick låna av en vän. De ser väldigt bra ut när de hänger på en galge i alla fall och det ska bli spännande att se om de är lika bra när de är på bebisen.

4 kommentarer:

Hello sa...

Åh, gratulerar till den väntade! Välklädd kommer den ju bli i alla fall! Syskonsetet med djungeltyg och rött är ju bara superfint! Och ankan! Så söt.

OYB sa...

Grattis!
Vilka härliga bebiskläder du sytt!
Jättesnyggt alltihopa!

Tosing sa...

Tack :)

Emma sa...

Vilka underbara kläder du syr! : - )
Var & klippte mig på salong Hårizånt för ett tag sedan och såg då mössor som du även sytt. Jättefina verkligen!

Grodtyget & molntyget i rött är ju så fint!
Kan man göra en beställning hos dig så syr du,eller har du lite på lager?;- )

MVH

Emma