2010-07-09

Strandväska

Min syster har sytt en så fin väska till sig själv där hon sytt fast ett fint spetsband utanpå. Så enkelt och snyggt. Så jag kunde ju inte vara sämre utan jag plockade fram den lilla halvmetern vaxduk jag köpte på stoff&stil i våras och sprättade bort spetsen från gardinen i föregående inlägg och spray limmade först fast den på vaxduken och sydde sedan fast den. Till foder valde jag ett härligt färgstarkt somrigt tyg och jag gjorde två fickor inuti.
Finast på stranden i sommar eller vad säger ni? Jag blev i alla fall jättenöjd med väskan och den ska invigas imorgon är det planerat.

3 kommentarer:

Henrietta sa...

Underbrt snygg!!! Älskar färgerna! Du lär göra succé :o))

Frida Loppan sa...

Du ska verkligen vara nöjd. Den är väldigt snygg! Härlig och inspirerande blogg du har förresten.

Tosing sa...

Tackar!! Kan bara säga att väskan används flitigt nu i värmen :)