2010-07-18

lite sommar matchning



Inspirationen är på topp just nu och idag blev det sytt inte mindre än ett par jeans, en t-shirt och ett par retro shorts. Alltihop i samma färgskala. Jeansen är av en ny modell som är lite mer utsvängd nertill så det ska "pösa" sig lite mer. Jag ville testa nåt nytt och ritade om mitt vanliga byxmönster. Eftersom min lilla kille inte är så liten längre och byxorna blir tyngre i de större storlekarna satte jag resår i mudden både i midjan och i benen så hoppas jag att de sitter uppe.
Shortsen är oxå för mig en ny modell. Hittade ett mönster i en gammal bok och på andra försöket blev de perfekta till min gosse. De är sydda i mjukatygers härliga frotté.

Detta blev det sista sytt nu på nån vecka för äntligen är det dax för den årliga semestertrippen till storstan. Kanske att det blir ett besök på Jofotex på vägen upp till Stockholm...

6 kommentarer:

Bustråden sa...

Å vilket fint set!!

Anna-Snoddas sa...

Jättesnyggt! Vilka härliga färger! :)

Pyssellycka sa...

Superläckra kläder! Jeansen var verkligen fina.

O tack för kommentaren i min blogg!

Fangoria sa...

Så galet snyggt!!!

Åsa sa...

Otroligt snygga jeans! Blir väldigt inspirerad!

JuMel sa...

Jätte fina kläder allihop men jeansen är mina favoriter! Blev verkligen sugen på att sy jeans jag med:)