2010-03-04

Lovikkavantar

Det är inte ofta jag stickar, men jag har länge tänkt prova på att sticka ett par vantar och vad är väl snyggare än ett par lovikkavantar. Så det fick det bli. Jag är fortfarande förvånad hur enkelt det var. Det ända som var lite knivigt var att komma underfund med hur man gör hålet till tummen. Jag och min mamma satt länge och funderade och vi läste beskrivningen måånga gånger. Men till sist trillade poletten ner och då var det ju så självklart hur man skulle göra.

Snygga blev de och jag tror jag kommer använda dem mycket. Om det inte blir denna vinter/vår så kommer det väl en ny vinter så småningom.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fina dom blev! :) /nina

Shamu sa...

Oi, de så kompliserte ut. Jeg bøyer meg i støvet. De ble utrolig flotte!

Lillsnörpa sa...

Vilka Mysiga!

Sara sa...

Så mysiga dom ser ut att vara:) Kraam Sara