2010-01-10

Iggle Piggle

Drömmarnas trädgård tillhör ett av lillemans favoritprogram och den absoluta favoriten är Iggle Piggle eller "Igge pigg" som han kallas här hemma. En vän till mig hittade ett mönster i Virkaholics härliga blogg. Så vi gjorde varsin och det roliga var att de blev så olika fast vi gick efter samma mönster. Nu kan jag iofs inte följa ett mönster helt och hållet så några småändringar blev det lite här och där. Filten är av velour och sitter fast med en tryckknapp så den går att ta bort och jag sydde dit en liten bjällra i nederkanten som bjällrar så trevligt precis som det gör igenom hela programmet.
Tänkte jag skulle gjort Makka Pakka med. Men lilla A skulle tvunget ha Upsy Daisy. Hittar inget färdigt mönster på henne så det blir till att göra ett själv. Har kommit till midjan ungefär och blir hon vacker nog att visas bland folk så dyker hon upp här så småningom...

1 kommentar:

Hello sa...

Här heter han Äckel Päckel... Och är en favorit här också. Du måste bara visa Upsy Daisy också! Jag blir så nyfiken. Och imponerad av den som kan ens tänka tanken att ge sig på att virka henne utan beskrivning! Iggle Piggle ser fin ut!